Ana Sayfa Politika Ekonomi Röportaj - özel Haber Yerel Gündem Yaşam Spor Magazin Kültür-Sanat Eğitim Sağlık Bilim - Teknoloji Videolar
Su Politikaları Derneği’nin “Yapay Zekâ ve Su” Raporu Yayınlandı
Su Politikaları Derneği’nin “Yapay Zekâ ve Su” Raporu Yayınlandı
AİLE HEKİMLERİ ENFEKSİYON RİSKİNDEN ENDİŞELİ:
AİLE HEKİMLERİ ENFEKSİYON RİSKİNDEN ENDİŞELİ:
Doğan Taşdelen'in cenazesi yarın defnedilecek
Doğan Taşdelen'in cenazesi yarın defnedilecek
Son 24 saatte 1016 vaka daha tespit edildi
Son 24 saatte 1016 vaka daha tespit edildi
Pandemi sonrasında bisiklete ilgi arttı
Pandemi sonrasında bisiklete ilgi arttı
HABERLER>RÖPORTAJ - ÖZEL HABER
3 Haziran 2020 Çarşamba - 11:48

Gülay Karakuş’tan Online Sergi: “Yüzleşme”

Gülay Karakuş’un “Yüzleşme” adlı sergisi, 28 Mayıs – 26 Haziran 2020 tarihleri arasında Detay Sanat Galerisi bünyesinde online sergi olarak gerçekleşiyor.

Gülay Karakuş’tan Online Sergi: “Yüzleşme”

ALPER ŞAŞMAZ / ANKARA

Gülay Karakuş’un “Yüzleşme” adlı sergisi, 28 Mayıs – 26 Haziran 2020
tarihleri arasında Detay Sanat Galerisi bünyesinde online sergi olarak
gerçekleşiyor. Küratörlüğünü Serap Emmungil’in yaptığı ve Koronavirüs
pandemisi sebebiyle dijital ortamda sunulan sergi, Detay Sanat Galerisinin
Instagram ve Facebook sayfalarının yanı sıra gulaykarakus.com adresi
üzerinden izlenebiliyor.

“TOMOGRAFİK GÖRÜNTÜLEME TEKNİĞİNİN SEÇKİN
ÖRNEKLERİNDEN BİRİ”

Gülay Karakuş’un otoportrelerinden oluşan “Yüzleşme” adlı sergi, portreler
üzerinden bir yol ve yolculuk hikâyesini anlatıyor. Bir varoluş
probleminden hareketle, kişinin kendini bulma amacıyla çıktığı içe ve dışa
dönük bu yolculukta, insanlığın karanlık tarihiyle yüzleşmeler ve kendi
gerçekliğini sorgulamalar ön plana çıkıyor. Sergide yer alan resimler,
tomografik çekimlerle elde edilen görüntülere dijital ortamda
müdahalelerle yapılan portrelerden oluşuyor. Sanatçının yaratım
sürecinde, tomografik görüntüleme tekniğinin sınırlılıklarıyla elde edilen
biçimler, kişisel olanın izlerinin, evrenselin içinde eriyip zamansız ve
mekânsız bir etkiye kavuşmasıyla, içeriğe de katkı sunuyor. Görüntülerde
iç bükeyin ve dış bükeyin gelgitler halinde olması ve içten görünüşle dıştan
görünüşün aynı anda görünmesinin yarattığı, bakışın içeriden mi dışarıdan
mı olduğu konusunda ortaya çıkan belirsizlikler, evrensel olana ulaşmanın
yanı sıra evrenin kendisine nüfuz edebilme ya da evrenin kendisi olma
hissini yaşatıyor.

“PORTRELER, KENDİ GERÇEKLİĞİNİ SORGULAMA SÜRECİNDEKİ
İNSANIN HALLERİNİ SUNUYOR”

Sanatçı, renk seçimi ve biçimlendirme anlayışıyla resimlerinde kendini
evrenle bütünleştirirken, görüntüyü zihnimizdeki evren fikrinin biçimsel
yönüyle ilişkilendirerek, izleyicinin de evrenle özdeşleşmesine olanak
sağlıyor. İçerinin ve dışarının şeffaf bir şekilde görünürlüğü, bir
aydınlanma etkisiyle insanın kendi iç gerçekliğiyle yüzleşmesine izin
veriyor. Portreler, kendi gerçekliğini sorgulama sürecindeki insanın
hallerini sunuyor. İdeal olanı aradığı bu yolculukta, kendi gerçekliğiyle de
yüzleşmek zorunda kalan insanın hikâyesi, dış dünyadan kendi içine doğru
ya da tam tersi bir yolculuk fikriyle anlatılıyor. İçe ve dışa doğru yapılan

bu yolculuklar, şu anki gerçeklikten kopan kişinin aslında herhangi bir yere
ait olmadığını fark ettiriyor. Değişim ve dönüşüm döngüsünde varlığını
sorgulayan insan, kendi bütünlüğünü oluşturan parçaları travmatik bir
şekilde tek tek kopartıp bunlarla yüzleşiyor. Bu noktada söküp alma ve
yerinden çıkarma eylemleri, var oluşa dair bir sorgulamanın işaretidir.
Resimlerde yer alan, bütünden kopmuş parçalar, kendinden uzaklaşarak
dışarından bakmayı, kendinden kopan parçayla ilgili düşünmeyi ve
yüzleşmeyi temsil ediyor. Resimlerde kopmuş izlenimi veren bu parçalar,
uzağında durduğumuz, farkında bile olmadığımız kendi gerçekliğimizle
ilişkilerimizin hallerini sunuyor. Kimi zaman kendi gerçekliğimizin bizi
izlediğine, kimi zaman bizi tehdit ettiğine ya da yaraladığına şahit oluruz.
Resimlerde çeşitli şekilleri ve anlamları olan bu parçaları yakalamak için,
peşinden umutla gidildiğine rastlıyoruz. Kişinin kendisinden kopan
parçalara bakışının da izlenebildiği resimlerde, bakan ve bakılanın kim ve
ne olduğunun da sorgulandığına şahit oluyoruz. İnsanın, insanlık tarihinin
karanlığında, kendi gerçekliğiyle yüzleşmesine ve sorgulamalarına araç
olan bu parçalar, geçmişten günümüze, kendinde var olan yıkıcı değerlerle
ilişkilendirilebilir. Bu karanlık yönleri sorgulayan insan, isteklerinden
vazgeçerek ve kendini yıkıp yok ederek yeniden yaratmaya çabalar.
Sonsuz derinlikteki belirsiz mekânda, kendi karanlığıyla kafa kafaya verip,
kimi zaman kendine sırtını dönerek, kimi zaman gerçekleri görmeyi
reddederek, kişi, kendi dışındaki gerçekliğin içinde olmak zorunda kalışını,
kabullenme ve inkâr arasında bir ikilem içindedir. Bu, sözsüz iç diyalog, bir
spot ışığı altındaki sancılı sorgulamayı andırır. Yerkabuğunun fay
hatlarındaki kırılmalar gibi; evrenin bir örneği olan insanın kendi içinde
yaşadığı kırılma, çökme, kopma ve yırtılmalar; çıkılan yolculukta varlığa
dair bir kopuşun, bir dönüşümün başlangıç anını düşündürür. Yerinden
sökülmüş bir şeyin ardında kalan iz, yeni bir ruhsal aşamaya varıldığını
gösterir. Resimlerde yer alan dumansı etkiler bu ruhsallığın anlatımını
güçlendirir. Resimlerdeki silme etkileri ise bireyin varoluşuna
müdahalelerin, bütünlüğünü bozan travmaların etkileriyle kaybettiği
hafızayı temsil eder. Sabahın ilk saatlerinde, tarihin derinliklerinden
karanlığı delerek gelen, güneşin zaman ötesi ışığı, gözümüze çarparak
geçmişin, şu anın ve geleceğin bir araya gelmesini sağlayan kutsal bir ışık
gibi yaşama dair umudu yüceltir. Karanlıklarla sancılı yüzleşmelerin
sonucunda, bireyden evrene, evrenden bireye, bilgelikle dolu bir
gülümseme yansır. Kişisel hikâyenin samimiyetini de taşıyan bu
gülümseme, milattan öncesine dayanan ruhsal aydınlanma ve uyanma
fikrini aşılar. Yok olmayı da içeren bu sancılı varoluş süreci, Gülay
Karakuş’un resimlerinde, umutlu bir arayışı yansıtıyor.”

“GÜLAY KARAKUŞ KİMDİR?”

Ankara’da doğan ve sanatsal çalışmalarını Ankara, İstanbul ve Bitlis’te
sürdüren Gülay Karakuş’un otoportrelerinden oluşan sergi, portreler
üzerinden bir yol ve yolculuk hikâyesini anlatıyor. Bir varoluş
probleminden hareketle, kişinin kendini bulma amacıyla çıktığı içe ve dışa
dönük bu yolculukta, insanlığın karanlık tarihiyle yüzleşmeler ve kendi
gerçekliğini sorgulamalar ön plana çıkıyor. Resimler, izleyicide,
karanlıklarla sancılı yüzleşmelerin sonucunda, bireyden evrene, evrenden
bireye yansıyan ruhsal aydınlanma ve uyanma fikrini uyandırıyor. Yok
olmayı da içeren bu sancılı varoluş süreci, Gülay Karakuş’un resimlerinde,
umutlu bir arayışı yansıtıyor.

 
Zonguldak CHP İl Başkan Yardımcısı Merve Arslan, “Genç Medyacılar TV”ye konuk oldu: “Zonguldak’ta sosyal belediyeciliğe örnek olduk”
 
Nâzım Hikmet Anısına "Yazıdan Görsele" Tasarım Yarışması sonuçlandı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Zonguldak CHP İl Başkan Yardımcısı Merve Arslan, “Genç Medyacılar TV”ye konuk oldu: “Zonguldak’ta sosyal belediyeciliğe örnek olduk”
Geçtiğimiz günlerde GMD Başkanı Umut Emre Çınar'ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen ...
Düğün alışverişi sanal aleme taşındı
Online alışveriş sitelerinden biri olan Avantajix kurucu ortağı Güçlü ...
Öztrak: Şiddetlenen yoksulluğu nasıl hafifleteceksiniz?
CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Faik Öztrak, 28 Mayıs 2020 ...
 
SPD Başkanı Yıldız: ''Dijital Su ile ilgili hazırlık yapılmalı”
Hazırlanan “Dijital Su Dünyası” başlıklı raporda; dijital teknolojilerin ...
Pandemi dönemi sigara bırakmak için büyük bir fırsat
Mayıs Dünya Tütünsüz Günü nedeni ile uzmanlar, sigara ve tütün mamulleri ...
Risk grubuna ve fazla insanla muhatap olan meslek gruplarına antikor testi yapılmalı
Liv Hospital Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Duran ...
 
Aile Hekimleri normale dönüş süreci için taleplerini sıraladı
Aile Hekimleri Dernekleri Federasyonu (AHEF) Başkanı Dr. Özlem Sezen, yeni ...
Evde ve sürekli masa başında çalışanlarda kas zayıflaması olabilir
Evde kalarak çalışanlar ve sürekli masa başında çalışanlar için ise başta ...
CHP Sözcüsü Öztrak: “İşsiz babalar İŞKUR önünde termosla çay satıyor”
CHP Sözcüsü Faik Öztrak, 22 Mayıs 2020 tarihinde partisinin genel merkezinde ...
 
ZAFER GAZETESİ
YAZARLAR
SİNAN VARGI
SİNAN VARGI
Sigaramızdan Sonra... (Sarmalık Tütün De Çok Uluslu Sigara Tekellerine Mi Gidiyor?)
AYHAN DEMİR
AYHAN DEMİR
Tıbbi Cihaz Sektörü Varoluş Mücadelesi Veriyor
SELEN YEDİER
SELEN YEDİER
Z Kuşağı, Kayıp Kuşak Olmasın
Tüketicinin Sesi        -     FERDA HEKİMCİ
Tüketicinin Sesi - FERDA HEKİMCİ
Emekçi ve Emeklinin Enflasyon Çıkmazı!
FATMA GÜL ÖZDOĞAN
FATMA GÜL ÖZDOĞAN
Anolami Filmi Analizi
YİĞİT CANDEMİR
YİĞİT CANDEMİR
Üstüne Cila
ANKET
Surviovor 2020'de Şampiyon Kim Olur?

1- Cemal Can
2- Nisa
3- Barış
4- Berkan
5- Sercan
6- Elif
7- Yasin

Sonuçları göster Anket arşivi
ÇOK OKUNANLAR
ARŞİV
ÇOK YORUMLANANLAR
Ana Sayfa Politika Ekonomi Röportaj - özel Haber Yerel Gündem Yaşam Spor Magazin Kültür-Sanat Eğitim Sağlık
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri